سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: طرح تعویض پلاک ملی موتورسیکلت‌ها در آینده‌ای نزدیک در کل کشور به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ مرتضی کیخسرو کیانی افزود: این طرح با هدف حذف تنوع پلاک‌های موجود ساماندهی موتورسیکلت‌ها بطور همزمان در سطح کشور به اجرا در می آید.

این مقام انتظامی ادامه داد:در راستای اجرای این طرح ،طراحی پلاک های جدید همانند پلاک های ملی خودرو و در دو زمینه، رنگ سفید برای موتورسیکلت‌های عمومی، قرمز برای موتور سیکلت های دولتی است و بر خلاف پلاک خودرو که برای شخص صادر می‌شود، پلاک موتور سیکلت به موتور سیکلت اختصاص یافته و در هنگام خرید و فروش باید همراه موتور به شخص خریدار تحویل گردد.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در راستای کاهش مرگ و میر راکبان موتورسوار از ۱۵ اردیبهشت ماه تا ۵ خرداد ماه سال جاری در سراسر کشور اشاره کرده و گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقاء امنیت ترافیکی در معابر، اثربخشی علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی و افزایش تاثیرگذاری علائم در رفتار رانندگان است.

این مقام مسوول افزود: این طرح در شهرستان های نجف آباد، کاشان، خمینی شهر، فلاورجان، لنجان، شهرضا و اصفهان در حال اجرا می باشد.

او تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز و موتورسواران متخلف در خیابان ها، سامان دهی ترافیک و نظم در میادین و تقاطع ها، ارتقاء و اثربخشی تابلوها در بین مردم را از برنامه های این طرح برشمرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف به طور میانگین بیش از ۴۰۰ مورد موتور روزانه مورد توقیف قرار می گیرند ، ادامه داد:در این خصوص بیش از یک هزار برگ جریمه صادر می‌شودو تاکنون سه هزار و ۸۰۸ دستگاه موتور سیکلت توقیف شده اند.

سرهنگ کیانی بیان داشت: در راستای اجرای این طرح بیش از ۷۰ درصد موتورسواران به ویژه در هسته مرکزی شهر از کلاه ایمنی استفاده می کنند ؛طی این مدت میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات موتورسواران نیز در استان اصفهان کاهش چشمگیری یافته و از 45 درصد به ۲۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به نحوه برخورد با موتورسوارانی که حرکات خطرناک و تک چرخ در خیابان‌ها انجام می دهند ،تصریح کرد: این افراد از سوی تیم های ضربتی و مخفی تا محل امنی تعقیب و دستگیر می شوند.

رییس پلیس راهور اصفهان در خاتمه در مورد مجازات های درنظر گرفته شده برای راکبان متخلف ،گفت: راکبانی که تنها یکی از تخلفات حادثه ساز از جمله عبور ممنوع ، عبور یک طرفه ، عبور در پیاده رو و ایجاد صداهای ناهنجار را انجام دهند به مدت سه ماه و اگر دو تخلف را هم زمان با هم انجام دهند برای شش ماه موتورسیکلتشان متوقف می شود.

کد خبر 52505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز